Teruggevonden worden op het internet
Teruggevonden worden op het internet
Teruggevonden worden op het internet
Webdesign & CMS (Content Management Systeem)

Advies

Unieke uitwerking van uw project uitgaand van uw doelstellingen.

lees meer

Uitvoering

Vlotte & correcte uitwerking volgens de laatste normen en trends.

lees meer

Opvolging

Onze opvolging & analyse na voltooiing helpen u verder.

lees meer

logo

Teruggevonden worden op het internet

SEO: Search Engine Optimisation
Teruggevonden worden op het internet

Het belang van goede terugvindbaarheid via zoekmachines wordt steeds groter. SEO (Search Engine Optimisation) of zoekmachine-optimalisatie kan echter een behoorlijk kostbare zaak zijn. Al te vaak is een budget van vele duizenden euro geen uitzondering. Maar het kan ook anders!

Wij stellen u echter een kosteffectieve oplossing voor waarbij wij u de keuze laten al dan niet een gedeelte van het SEO zelf te implementeren. Onze specialisten integreren kennis en ruime ervaring naadloos in uw applicatie, en dat voor een beperkt budget én voorzien van een degelijke opleiding.

SEO Assistentie & software

Het CMS van Deltacom bevat de tools om zelfstandig alle pagina's te optimaliseren voor een betere terugvindbaarheid. U ka alzo zelf, met enige softwarematige hulp, de pagina titels, korte omschrijving en kernwoorden van uw diverse pagina's in orde brengen.

Tijdens de ontwikkeling van een website of webshop wordt deze via eigen software onderworpen aan een uitgebreide SEO analyse, waarbij er wordt gecontroleerd op de voornaamste karakteristieken. Aan de hand van deze karakteristieken kunnen de teksten dan nog verder geoptimaliseerd worden, nog voordat de website of webshop effectief online wordt geplaatst.

Teruggevonden worden op het internet

SEA Marketing campagne
Search Engine Advertising

SEA marketing is een vorm van internetmarketing waarbij u een toppositie in de zoekmachines kunt bereiken door advertentieruimte te kopen. We kennen allemaal deze vorm van marketing: als u in Google een zoekopdracht doorvoert ziet u naast de 'gewone' zoekresultaten meestal ook enkele betalende advertenties staan.

Aangezien 95% van alle zoekopdrachten via Google verlopen, is Google AdWords de meest aangewezen en efficiënte methode. Deze methode heeft enkele grote voordelen :

Doelgericht

U kan zelf een regio en welbepaalde zoektermen opgeven. Dit maakt dat uw advertentie alleen zichtbaar is voor wie op dat moment gericht naar uw producten of diensten op zoek is. Zo bereikt u veel efficiënter uw doelgroep.

Prijs vs. rendement

SEA marketing is, in verglijking met andere manieren van adverteren (TV, advertenties in magazines), een erg goedkope manier van marketing.  U kan bovendien een maximaal dagbudget vastleggen.

Flexibel

Niet alleen kan u flexibel uw dagbudget instellen. U kan via SEA ook veel korter op de bal spelen. Een tijdelijke actie via Google AdWords kan vrij snel opgezet worden en kan ogenblikkelijk in werking treden.

EEN ELEMENTAIRE VRAAG...

Een elementaire vraag binnen uw internet marketing strategie is 'Waarom heeft u een website?'. Wat is de filosofie achter uw website? Zorgt het voor kostenbesparingen? Zorgt de website voor nieuwe klanten? Want waarom zou u een website maken, als u er niets mee doet?

MEER RESULTAAT

Als u meer bezoekers, transacties & potentiële klanten wenst, dus resultaat en omzet, dan kunt u dat natuurlijk doen via traditionele en dure marketing methodes zoals radio, mailings of advertenties.

Waarom veel geld uitgeven als men op dit moment al op zoek is naar uw bedrijf en u gebruik kunt maken van de mogelijkheden die internetmarketing biedt.

Veel bedrijven zien helaas de mogelijkheden van het internet nog niet of kunnen zich er geen goed beeld bij vormen. Het succesvol neerzetten, presenteren en promoten van uw organisatie op internet zou echter een wezenlijk onderdeel moeten zijn van een goed opgezette marketingcampagne. Uw website enkel gebruiken als een digitaal visitekaartje of brochure is mogelijk, maar u laat dan enorme kansen liggen.

WAAROM WIJ?

Deltacom adviseert bedrijven bij vraagstukken rond alle internetmarketing facetten. Van strategie & positionering tot website-ontwerp. Wij onderscheiden ons hierin van onze concurrenten, omdat wij resultaatgericht zijn, aandacht hebben voor de behoefte van onze klanten en wij weten waar we het over hebben door onze eigen succesvolle internetconcepten. Bij ons loopt u dus nooit mee in de standaardmolen!

Wij pakken niet uit met lijvige rapporten waarvan wij slechts enkele punten aanpassen om indruk te maken. Samen met u creëren wij een effectieve internetstrategie, waardoor u meer resultaat haalt uit uw website, en zodat de juiste doelgroep wordt aangesproken.

9 zoekmachine optimalisatie-tips

Bezin voor u begint

Een nieuwe site zoekmachine-vriendelijk opzetten is veel makkelijker dan een bestaande site achteraf nog even aanpassen.

Geen gebruik van frames

Wie zijn site opzet met behulp van frames, zet zichzelf vanaf dag een op een achterstand: veel zoekmachines hebben moeite met het doorzoeken van dergelijke sites.

Gebruik een sitemap

Zoekmachines kunnen alleen pagina's indexeren die ze kennen. We zorgen er daarom voor dat elke pagina van uw site op de een of andere manier met de rest verbonden is; er mogen dus geen loshangende pagina's zijn. Het gebruik van een sitemap is een van de beste manieren om daarvoor te zorgen. Onze CMS genereert automatisch een sitemap die altijd up-to-date is.

Spreek de taal van uw gebruiker

Het heeft weinig zin om uw site te optimaliseren voor termen ('rijwielhersteller') als uw doelgroep iets heel anders gebruikt ('fietsenmaker'). Met andere woorden: gebruik courante termen.

Voorzichtig met JavaScript voor navigatie

Met JavaScript kunt u uw pagina's interactiever maken; u kunt bijvoorbeeld controleren of een bezoeker alle verplichte velden van een formulier heeft ingevuld, en zonodig een waarschuwing geven. Echter het overmatig gebruik ervan, en zeker voor navigatie, is nefast!

Correcte aanmelding bij de belangrijkste zoekmotoren en gidsen

Men spreekt wel over het aanmelden van sites bij zoekmachines, maar dat is zelden of nooit nodig: de meeste zoekmachines vinden u vanzelf wel zodra er een andere site is die naar u linkt. Wel van belang is het aanmelden bij gidsen of directories.

Er zijn maar een paar belangrijke zoekmachines

Als u per spam-mailtje een uitnodiging krijgt om uw site voor twintig dollar aan te melden bij de tienduizend belangrijkste zoekmachines, ga daar dan vooral niet op in. Ten eerste zijn er maar een paar écht belangrijke zoekmachines. Verder is het met zekerheid weggegooid geld en hebt u reële kans om duizenden nieuwe spamberichten te ontvangen... 

Goede titels zijn goud waard

Van alle elementen op uw pagina steekt er een met kop en schouders boven de andere uit: de TITLE-tag. Een goede titel vertelt de zoekmachines waar uw pagina over gaat, en zoekmachines tonen de titel ook als linktekst bij de zoekresultaten. Met een goede titel kunt u twee vliegen in een klap slaan: u verhoogt de vindbaarheid van uw pagina en u vergroot de kans dat een bezoeker juist uw pagina bezoekt!

Truukjes zijn uit den boze

Sommige SEO-specialisten gebruiken technieken die door zoekmachines uitdrukkelijk verboden worden, zoals: verborgen text of doorway pages (pagina's vol trefwoorden die alleen zijn bedoeld voor de zoekmachines) of ...
Als u met dergelijke cowboys in zee gaat, is er een goede kans dat uw site vroeg of laat wordt betrapt (zo niet door een zoekmachine, dan toch door een concurrent die een spamrapport indient) en uit de zoekresultaten wordt verbannen...